Nikšić je u bivšoj zajedničkoj državi SFRJ, a i ranije, bio grad koji je dao veliki broj pilota i uopšte ljudi koji su radili u vazduhoplovstvu. Po tome je bio daleko poznat.
Grupa linijskih pilota(pilota velikih putničkih aviona)JAT-a i Montenegro Airlines-a, svi rođeni Nikšićani, zajedno sa članovima tadašnjeg AERO KLUB-a Nikšić osniva UDRUŽENJE LJUBITELJA VAZDUHOPLOVSTVA
“AEROPLAN“ (1999 godine). Kao nastavljači tradicije UDRUŽENJA LJUBITELJA VAZDUHOPLOVSTVA koje je, u Zahumlju, osnovano 1928 godine, a prestalo sa radom na pocetku Drugog svjetskog rata.
U našem gradu je veliki broj zaljubljenika u plave visine, kojima treba pružiti priliku da upoznaju sve ono što pruža vazduhoplovstvo kako bi pronašli sebe u nekom od profesija u vazduhoplovstvu. Cilj UDRUŽENJA ‘AEROPLAN’ je da okupi sve vodece vazduhoplovne stručnjake, koji bi kroz svoje aktivnosti pomogli Nikšiću da postane vodeći VAZDUHOPLOVNI centar Crne Gore i regiona za šta postoje veliki
potencijali.
Od prvog dana, ‘AEROPLAN’ je krenuo u rad sa najmlađima. Organizovano je šest modelarskih škola ( proljećna,ljetnja,…) koje su uspješno realizovane u periodu od 1999. do 2004.godine. Pohađalo ih je oko
osamdeset dječaka i djevojčica uzrasta osnovne i srednje škole. Zajedno sa tadašnjim članovima ‘AERO KLUB’-a Nikšić organizuju razne vazduhoplovne hepeninge: na obali Krupačkog jezera i teniskim terenima
ispod Trebjese. Organizuju i prvi slobodni let balonom, sa posadom iznad Crne Gore koju su činili inženjer Stošković i Dušan Petrović. Sredstva za sve projekte ‘AEROPLAN’-a su obezbijeđivali njegovi članovi
sa svojim stalnim sponzorima: Pivara ‘Trebjesa’,Željezara iz Nikšića, Autoprevozno preduezće Nikšić, ‘JAT’-om Beograd,’Montenegro Airlines’-om,’Knjaz Milos’ iz Aranđelovca, ‘Hemomont’-om iz Podgorice,’PAMEX-om Kotor’, ‘ĐURKOVIC company’, ‘RUDO POLJE NIKŠIĆ’, ‘DRAGOVIĆ’ company.
Nepravedno bi bilo na ovu temu ne pomenuti poznatog nikšićkog modelara i zaljubljenika visina pravnika Dragana Radovića koji je , godinu dana ranije,pokrenuo časopis ‘AEROPLAN’. Časopis je prevashodno bio namijenjen vazduhoplovnim modelarima. Štampan je u Beogradu i nazalost zbog nedostatka finanskijih sredstava, izašla su samo dva broja.
Povodom stotinu godina prvog leta aviona u svijetu i devedeset godina prvog leta aviona u Crnoj Gori, ‘AEROPLAN NIKŠIĆ’ organizuje ‘VAZDUHOPLOVNU LIKOVNU KOLONIJU’ sa učešćem najeminentnijih likovnih stvaralaca iz regiona. Zahvaljujući tadašnjem direktoru ‘HE Perućica’Nebojši Radojičiću,
umijetnici su bili smješteni u predivnom ambijentu motela na Glavi Zete. U teškoj 2000-oj godini, kada se naša zemlja nalazila pod međunarodnim sankcijama, ‘AEROPLAN NIKŠIĆ’ uspjeva da realizuje najznačajniji I najskuplji projekat: izdavanje modernog vazduhoplovnog magazina ‘AEROPLAN
PLUS’.
Kao glavni i odgovorni urednik, Dušan Petrović je preuzeo odgovornost da napravi koncepciju časopisa, a i ono što je najbitnije da obezbijedi njegovo finansiranje. Skoro dvije godine obilazi razne redakcije, konsultujući se sa vodećim novinarima, ujedno edukujući i sebe za posao koji je bio novina
za njega.
Kao uzor služile su mu koncepcije nekadašnjeg časopisa za popularizaciju nauke ‘GALAKSIJA’ I ‘POLITIKIN-og ZABAVNIK’-a. Cilj je bio da se napravi moderan i stručan vazduhoplovni magazin, koji bi trebao ujedno
da bude interesantan i ostalim profilima čitalaca. Prvi broj AEROPLAN-a PLUS izlazi 21.04.2000. godine. Štampa se u štampariji ‘KOLE’ u Nikšiću(prva dva broja). Redakciju su činila najveća vazduhoplovna i novinarska imena iz regiona među kojima su između ostalog bili: Pjesnik Dragan Radulović, Pero Zlatar, Božidar Čolović, Milanka Papović, Nataša Lučić, doktor Radovan Mijanović, doktor Midaga Vilotijević, Milivoje Jugin, Miško Petković, profesor grafičkog dizajna Mile Grozdanić, Zoran Modli, Steva Popov, Pero Semiz, Milovan Milić, Ljiljana Sandić,Dragan Popović.
‘AEROPLAN PLUS’ je prvi moderni vazduhoplovni časopis, koji je kompletno urađen u Nikšiću, od pripreme do štampe. Osim koncepcijski, AEROPLAN PLUS, se od ostalih casopisa tog vremena razlikovao i izdvajao po svom viskokvalitetnom dizajnu i luksuznom opremljenosti-punom koloru. Cjelokupni
tiraž je unaprijed bio prodat. Imali su ugovore sa: JAT-om i Montenegro Airlines-om da hiljadu primjeraka po broju otkupe za svoje putnike. Ostali dio tiraža otkupljen je od tadašnje Savezne Vlade, Vlade Crne Gore, AvioGenex-a iz Beograda za njihove putnik, dok je manji broj bio
distribuiran po trafikama Srbije i Crne Gore.
“ Zašto nijesmo nastavili sa izdavanjem časopisa ‘AEROPLAN PLUS’ poslije broja šest iako je uvijek bio unaprijed rasprodat, isključivi krivac bio sam ja.” dodao je Petrović. “ Zbog mog odlaska na rad u inostranstvo niko, nažalost, nije želio da preuzme moje obaveze. Trebalo je, ipak, puno hrabrosti nastaviti i održati kvalitet koji je od samog početka magazin imao.” “Danas, kada su u odnosu na početak izlaska magazina,otvorene granice-bez sankcija i kada se naša zemlja nalazi na pragu ulaska u Evropsku uniju, pojavile su se velike tržišne mogućnosti da se nastavi sa ponovnim izlaženjem ‘AEROPLAN-a PLUS’.” zaključio je Petrović.