Predstava Prosidba i Medvjed rađena po tekstu Antona Pavloviča Čehova, u režiji Gorana Bulajića, biće izvedena na sceni Nikšićkog pozorišta u utorak, 8. marta u 20h. Predstava je rađena u produkciji Centra za kulturu Pljevlja, a dio je martovskog repertoara Nikšićke kulturne scene 2022.
Glumačka postavka u sastavu Julija Milačić Petrović Njegoš, Stevan Vuković i Darko Bjeković, predstavlja i više nego respektabilnu glumačku ekipu, koja na uspješan i reprezentativan način iznosi ovaj zahtjevan pozorišni komad. Scenografiju za predstavu potpisuje Anka Gardašević a muziku Hasan Hadžalić.
Predstava je obilježena univerzalnim vrijednostima, koje vrijeme ni prostor ne prevazilaze, sa snažnom poukom usmjerenom na istinske životne vrijednosti.
Dramski momenti u predstavi prožeti svađama, napetostima, nepredviđenim situacijama, mržnjom, lako mogu prerasti u nešto više i promjeniti pogled na situaciju i budućnost aktera na sceni.
Cijela radnja isprepletana je dramskim i humorističkim momentima, koji će prisutnu publiku zaintrigirati, nasmijati, ali i podstaći na razmišljanje o vrijednostima, načelima, sudbinama i osvježiti percepciju na istinsku smisao života.
Život današnjice čovjeku nudi iskrivljenu sliku realnosti i vrijednosti, a neprocjenjiv značaj Čehovljevog klasika jeste u pružanju smjernice ka životnom ispunjenju i sreći.
Odlomak iz kritičkog osvrta dramske spisateljice, scenariste i novinarke dr Marije Sarap, nakon premijernog izvođenja predstave Prosidba i Medvjed na Velikoj sceni JU Centar za kulturu u Pljevljima „Bulajić je svojim rediteljskim „čitanjem“ dvije jednočinke „Prosidba“ i „Medvjed“ upriličio u konceptu dvije slike/dva čina, načinio kopču i zajednički imenitelj, prilagodio današnjem vremenu bez oštrih rezova i elegantno i minimalistički „vodio atmosferu“ prepoznavanja i ogledanja u nama samima (licima/dramatis personama).
Takođe je veoma vješto izabrao brilijantan glumački trio, koji su igrali u prvoj i drugoj „slici“ snažno, uvjerljivo i tačno svoje dramske zadatke.
Važno je kazati da su uspjeli izbjeći vječitu zamku kod igranja Čehovljevih jednočinki, a to je patetika, manirizam, prenaglašena komika i sl.
Katarza je umjeće i uspjeće teatra u znaku i naumu. Ukoliko se to ipak desi, možemo reći da se desilo čudo. Za ovakvu vrstu „iznenađenja“ potreban je timski rad. To se svakako viđelo, osjetilo i doživljelo u ovoj predstavi pljevaljske produkcije i rediteljske promisli Gorana Bulajića.“
Ulaznice se mogu kupiti na biletarnici Nikšićkog pozorišta od ponedjeljka, 7. marta, po cijeni od 5€.