Izvor: Mediabiro
Prema nezvaničnim podacima koje lokalne turističke organizacije dostavljaju Nacionalnoj turističkoj organizaciji Crne Gore, 17. aprila u Crnoj Gori je boravilo 32.203 turista, što je 7,36 odsto više u odnosu na isti period prethodne godine. Prema istim podacima najveći broj turista je iz regiona, Njemačke, Turske, Izraela, Francuske i Velike Britanije.
Predstavnica Nacionalne turističke organizacije Crne Gore (NTOCG), Milena Vujović ističe da u kontinuitetu sprovode i ankete turističke privrede kako bi vidjeli kakve su najave i rezervacije za sezonu.
„Početkom aprila smo odradili anketu turističke privrede i pitali ih kakva su njihova očekivanja od ove ljetnje turističke sezone.
Prema rezultatima ankete najveći broj ispitanika je u ovom trenutku zadovoljan najavama – njih 92,8 odsto, dok 7,2 odsto njih u ovom trenutku nije zadovoljno najavama.
Najveći broj najava imaju sa tržišta regiona, Velike Britanije, Njemačke, Francuske, ali bilježe dobre najave sa tržišta Izraela, Turske i Kine. Kada su upoređivali ovogodišnje najave sa prošlogodišnjim, najveći broj ispitanika, 57 odsto njih, je kazalo da su najave na nivou prošle godine, dok 17 odsto njih smatra da su najave bolje u odnosu na prethodnu i 2019. godinu,“ navela je Vujović.
Vujović napominje da je dobra avio-povezanost ključ dobre ljetne turističke sezone.
„Prema najavama Aerodroma Crne Gore imaćemo prilično dobru povezanost sa tržištima Velike Britanije, Francuske i Njemačke koja su od strateške važnosti za nas. Aerodrom Tivat će ove sezone imati oko 50 avio-linija. Najznačajnija novost je što će niskobudžetna španska avio-kompanija Vueling od prvog jula uvesti letove na relaciji Tivat – Barselona. Aerodrom Podgorica će imati oko 45 avio-linija, a neki od noviteta su Prag, Brno i Baku, kao i čarteri Kairo i Madrid,“ navela je predstavnica NTOCG.
U pravcu unapređenja avio-povezanosti Nacionalna turistička organizacija nudi i podsticajne mjere.
„I ove godine smo pripremili podsticajne mjere za unapređenje organizovanih avio-dolazaka putem zajedničke marketing kampanje sa turoperatorima. Posredstvom ovih mjera smo tokom prethodnih godina unaprijedili saradnju sa najvećim britanskim turoperatorom Jet2holidays koja je rezultirala otvaranjem novih letova iz Birmingema i povećanjem kapaciteta postojećih letova ove kompanije. Smatra se da je doprinos ove kampanje BDP-u iznosio oko 2,7 miliona eura, imajući u vidu veliki broj rezervacija posredstvom ove kompanije,“ navela je Vujović.
NTOCG je pripremila i podsticajne mjere koje se tiču unapređenja MICE turizma u Crnoj Gori.
„Novitet je što smo pripremili još dvije podsticajne mjere čije usvajanje čekamo. Jedna se odnosi na organizaciju studijskih posjeta turoperatora i turističkih agencija sa emitivnih tržišta, a druga podsticajna mjera se tiče partnerstva sa turoperatorima i turističkim agencijama pri promociji Crne Gore, što vjerujemo da će sigurno doprinijeti boljoj saradnji naše privrede sa turoperatorima,“ navela je predstavnica NTO.
Nacionalna turistička organizacija je od početka godine imala i veliki broj promotivnih aktivnosti. NTO se predstavila na sajmovima u Njujorku, Madridu, Rigi, Ljubljani, Beogradu, Banjaluci, kao i na jednom od najznačajnijih i najvećih turističkih sajmova – sajmu u Berlinu.
„U toku su pripreme za specijalizovani sajam kongresnog turizma, sajam IMEX u Frankfurtu, ali i za sajam u Šangaju. Ove godine, kao i prošle, najveći pojedinačni iznos iz budžeta po aktivnostima biće opredijeljen za digitalne kanale promocije, naročito kroz kampanju koju smo lansirali prethodne godine Uncover your wild side, koja će biti prilagođena i za tržište regiona, a primarno je fokusirana na Francusku, Veliku Britaniju i Njemačku.
Očekuje nas veliki broj aktivnosti i na unapređenju kvaliteta turističke ponude kroz projekat Integralno upravljanje kvalitetom u destinaciji i uvođenje oznake kvaliteta Montenegro Quality,” najavila je Vujović.