U ponedjeljak 27. marta, u Nikšićkom pozorištu u 20h, povodom Svjetskog dana pozorišta biće prikazan britansko-američki igrani film Magbet ili The Tragedy of Macbeth (sh. Tragedija Macbetha), snimljen 1971. godine u režiji Romana Polanskog, a predstavlja adaptaciju istoimene tragedije engleskog pisca Viljama Šekspira. Organizatori ovog događaja su Crnogorska kinoteka i JU Nikšićko pozorište, a u okviru Programa podrške razvoju kulture u Nikšiću. ULAZ JE SLOBODAN.
Naslovni protagonist, koga tumači Jon Finch, je ranosrednjovjekovni škotski vojskovođa i velmoža koga njegova supruga Lejdi Magbet (koju tumači Francesca Annis) nagovori da ubije svog sizerena, kralja Dankana (koga tumači Nicholas Selby) kako bi zauzeo njegov prijesto. Radnja prikazuje kako Magbet na prijestolu postane mučen grižom savjesti i paranojom te krvoprolića ne prestaju, sve do trenutka kada će i sam biti nasilno svrgnut.
Macbeth je Polanski režirao u vrijeme kada je bio pogođen depresijom izazvanom tragičnom smrću supruge Šeron Tejt u masakru koji su 1969. godine počinili pripadnici Mansonove porodice. Kasniji kritičari su tvrdili da je upravo iz tih razloga za svoj projekat odabrao predložak koji se smatra najkrvavijim i najmračnijim od svih Šekspirovih tekstova, te ga je u svojoj obradi učinio još mračnijim. To se odnosilo kako na promjene u radnji i likovima, odnosno kraj koji sugeriše kako će se ciklus nasilja nastaviti, tako i nedostatak konvencionalne muzičke podloge. Pažnju je, međutim, daleko više izazvala eksplicitnost nasilja, uključujući i scenu u kojoj se ubija Macduffovo dijete. Film se takođe isticao i time da se Lejdi Magbet u poznatoj sceni mjesečarenja pojavljuje potpuno gola, a što je film učinilo dodatno naturalističkim i prikazalo duševno rastrojstvo lika. Upravo zbog tih detalja je, odbivši se skinuti pred kamerama, ulogu odbila američka glumica Tuesday Weld, ali je zato Francesca Annis zahvaljujući njoj nastavila izuzetno uspješnu glumačku karijeru.
Macbeth je nakon premijere podijelio kritiku, uključujući neke od tada najuglednijih imena. Dok je Roger Ebert sa njim bio oduševljen, dotle ga je Pauline Kael optužila da „uprošćuje Shakespearovu dramu“ i „pokušava rekreirati Mansonova ubistva“